Pages

  • RSS

dilluns, 9 d’abril del 2012

Mona de Pasqua


Avui és el darrer dia de vacances de Setmana Santa: Dilluns de Pasqua i,  toca menjar-nos una bona Mona!!

Aquest any, com a recurs anti crisi i per poder experimentar a la cuina, vaig oferir-me a preparar la Mona a la manera tradicional, de les moltes i variades receptes que vaig anar trobar per la xarxa em vaig quedar amb la que vaig trobar a la revista Whole Kitchen Magazine nº6, (la trobareu a la pagina 110) ja que en d'altres ocasions he preparat alguna de les cosetes que hi surten amb bon resultat.

De la recepta que he seguit i, com veure-ho per les fotos, hi he afegit alguna variant: En primer lloc i, per donar-hi una miqueta de color he posat alguns trossets de fruita confitada tallada a quadrets petits, (no tenia cap guinda, però una miqueta de vermell li hauria vingut genial...).
Li vaig afegir la fruita just abans de coure-la, em va semblar que així s'enganxaria millor a la massa.


El segon canvi que he fet ha estat el de substituir els ous durs per ous de xocolata que, evidentment, he posat damunt la Mona després de coure-la i de deixar-la refredar.
Per enganxar-los a la massa primer he valorat on els volia col·locar i, fet això, mirava els punts de contacte de l'ou amb la massa i amb la flama d'un encenedor escalfava una mica aquests punts de l'ou per tal d'estovar una mica la xocolata aconseguint així enganxar-la perfectament a la massa.


Finalment hi he posat un punt de sucre glas, m'he ajudat d'una cartolina per tal de no deixar-ho tot blanc, (em conec i més que una Mona de Pasqua, podria haver semblat una Mona Nevada!...).

Ara només ens resta per fer el darrer pas: Menjar-nos-la!!
Espero que m'hagi quedat bona, ja us ho explicaré! ; )





3 comentaris:

Silvia TC ha dit...

Hola Judith, que buena pinta!!!!! y que arte!!
a estas horas, apetece ya mismo!, un saludo y un beso
Silvia.

La Cuina Violeta ha dit...

Això és una mona ben "mona".
Nani

Silvia TC ha dit...

Hola Judith !! Mira mi blog, lanasifils.blogspot.com,
has sido uno de los 5 blogs seleccionados para el premio Liebster Blog.
Besos
Silvia

Publica un comentari a l'entrada